Dependent de arta
Inchide 

Înregistrare cont nou

Prenumele este obligatoriu!
Numele este obligatoriu!
Prenumele este invalid!
Numele este invalid!
Adresa de email este invalidă!
Adresa de email este obligatorie!
Numărul de telefon este obligatoriu!
Adresa de email este deja înregistrată!
Parola este obligatorie!
Introduceți o parolă validă!
Introduceți minim 6 caractere!
Introduceți maxim 16 caractere!
Parolele nu sunt identice!
Vă rugăm să acceptați Regulamentul de Licitare!
Eroare de autentificare. Email-ul sau parola nu sunt corecte!
Moș Toader

Moș Toader

[1937-1938]

Corneliu Michăilescu

1887, Bucureşti - 1965, Bucureşti
ulei pe carton, 82 × 66 cm, semnat stânga jos, cu brun, în monogramă, "CM"
Starea de conservare: pentru informații tehnice, contactați ruxandra.dumitru@artmark.ro

Status: Disponibil

13.300 €
Informații documentare:
Opera a participat la expoziția Salonului Oficial. Pictură și Sculptură, Pavilionul Artelor, martie-aprilie-mai 1938, București și este menționată și reprodusă în catalogul expoziției la cat. 145, sub titlul "Moș Toader".
 

Corneliu Michăilescu rămâne recunoscut pentru opera sa de influență cubistă și suprarealistă, fiind unul dintre puținii pictori avangardiști ce au abordat astfel de tehnic și tematici. Începuturile îi sunt marcate de influențele impresioniste, de-a lungul timpului observându-se perioade dedicate abstractizării sau suprarealismului. În privința celui din urmă a colaborat în 1933 cu doctorul Gheorghe Marinescu, care l-a ajutat să experimenteze pictura sub influența narcoticelor. Cât despre conceptul folosit de artist, putem vorbi de o alternanță între exprimarea plastică a temelor filosofice și tabloului-subiect. Maniera cubistă, cea care l-a individualizat pe durata anilor '20 este personalizată prin adoptarea unei cromatici diferite de cea folosită de majoritatea adepților curentului.
Amiciția dintre Corneliu Michăilescu, Marcel Iancu și M. H. Maxy, inaugurată în perioada de vârf a avangardelor românești, se încheia în 1935 din cauza divergențelor de opinie, atât politice cât și estetice, ocazie cu care pictorul expune pentru ultima dată alături de celilalți doi. Depărtarea de grup nu a fost tocmai benefică pentru activitatea sa artistică, îndepărtându-se considerabil și de public printr-un proces conștient de izolare. Perioada 1936 – 1943 marchează reprofilarea în segmentul literar, înregistrând doar câteva apariții în Saloanele Oficiale. Opera de față ne parvine din această perioadă de la finalul interbelicului, când Michăilescu începea să se izoleze de mediul artistic românesc. De altfel participările sale expoziționale se încheiaseră în 1935. În aceeași perioadă artistul se muta la Cernica, unde își construia o "casă cu foișor" și probabil începea și primele încercări în proză.

Bibliografie

MICHĂILESCU, Cornel, "Portretul", prefață de Constantin Măciucă, București, 2000
OPREA, Petre, "Michăilescu", Ed. Meridiane, București, 1976

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citiți mai multe aici.
x